۱۶ پوستر مینیمالیزه شده‌ی فیلم‌های سینمای ایران

چند سال قبل پوسترهای مینیمال فیلمهای سینمایی هالیوودی را در اینترنت دیده بودم (که توسط افراد مختلفی بعد از اکران فیلم ها طراحی شده بود) و از همان موقع فکر کرده بودم که چقدر خوب است این اتفاق برای فیلمهای سینمایی ایرانی هم بیافتد.

تجربه‌‌ای در تایپوگرافی فارسی

تایپ فارسی هم جذابیت‌های خودش را دارد. فرم خودش را دارد. مثل حروف لاتین آنقدرها ساده نیست، اما اگر کمی حوصله کنی خیلی کارها میشود با تایپ فارسی انجام داد.
این اتودها یک تجربه‌ی سریع چند ساعته تایپوگرافی با نوشتار فارسی است.

لوگوبازی - ۴

در ادامه لوگوبازی‌ها میرسیم به این طرح‌ها که تایتل چند فیلم معروف هستند و طراح سعی کرده از فضاهای منفی آنها استفاده کند.

لوگویی چند؟ -‌ ‌هزینه طراحی برخی لوگوهای ‌معروف

هر چقدر پول بدی، آش می‌خوری! این درست. اما خب خودت هم می‌تونی درست کنی، یا بعضی وقت‌ها آش نذری هم شاید به تورت خورد! چه ربطی داره؟ هزینه طراحی لوگوی ۷تا از برندهای معروف رو ببینید.

لوگوبازی - ۳ - مینی‌مالیزه‌ی لوگوهای معروف

تجربه‌ی باز-آفرینی لوگوهای معروف با استایل مینی‌مال؛ در این مجموعه لوگوهای دیزنی، شِل، هاردیز، فدکس، برگر کینگ، کوکاکولا، گوگل، کی.اف.سی، لِگو، نایک، پپسی، مک‌دونالد، تارگت و یو‌تیوب را می‌بینید.

لوگوبازی - ۲

قبلا مطلبی با عنوان «لوگوها به چه می‌اندیشند؟» بازنشر شده بود؛ در همان راستا مطلب دیگری که به نظر ادامه همان خیال‌بازی است بازنشر می‌شود. همچنین عنوان آن به سری مطالب «لوگوبازی» تغییر نام می‌یابد که به نظر مناسب‌تر است.

لوگوبازی - ۱

خیال‌بازی هم از آن کارهاییست که فکر کنم بستگی مستقیمی به خلاقیت داشته باشد. دوستی برداشته است با برخی لوگوها بازی کرده است که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

چوق الف، چوق الف و باز هم چوق الف

خب یک جاهایی از این پست شاید از حوزه گرافیک بزند بیرون، اما بی‌ربط نیست، بی‌لطف هم نیست!

تقاطع شریعتی-میرداماد در انحصار تابلوهای زرد

اینجا یکی از پر ترافیک‌ترین تقاطع‌های منطقه سه است که عموما صدای رانندگان را در بوق می‌کند. نگاهی به تابلوهای صاحبان مشاغل در این تقاطع می‌اندازیم تا ببینیم چیزی بجز رنگ‌های یکدست و نوشته‌ای ساده عموما با فونت تیتر آن هم تنها با سه رنگ خامِ زرد و قرمز و گاهی هم آبی چیز دیگری در تابلوها میبینیم یا خیر؛

چقدر لوگوهای معروف و شناخته شده را می‌شناسیم؟

یک بازی کوچک با حافظه بزرگِ شما: خب شاید خیلی فرقی نداشته باشد یک لوگوی خیلی معروف را از کدام سمت ببینیم، حتی دیدن قسمتی از این لوگوها هم نام کامل آنها را در ذهن ما نمایان می‌سازد. اما بیایید کمی دقت و ظریف بینی به خرج دهیم و ببینیم چقدر در بخاطر سپردن نمادهای تجاری دور و برمان موفق بوده‌ایم یا هستیم.

فستیوال Mtv Art Break

کانال Mtv یک فستیوال گذاشته به نام Mtv Art Break و فراخوان کرده از کارگردانان جوان، دانشجوها و هنرمندان و کلا افراد خلاق که برای ام تی وی Break بسازند. Break منظور همون تیکه های ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ای بین برنامه‌ای است که یه چیزی میاد خرت خرت دیش دین دیرین دین.. بعدش شترق: ام تی وی!

طراحی اسکناس: شاید وقتی دیگر

یک بار دیگر به پنجاه هزار ریالی - معادل پنج هزار تومانی - نگاه کنید...